Sedan flertalet år tillbaka har HIF valt att kalla sig Skånes Stolthet. Något som uppenbarligen skapat avundsjuka några mil söder ut. Efter otaliga kopieringsförsök släpper nu HIF sitt varumärke och väljer ny väg – Öresunds Nav!

Sedan 2013 är ”Skånes stolthet” registrerat i varumärkesregistret, som förs av Patent- och registreringsverket. HIF:s varumärke har, därigenom, omfattats av ensamrätt, och det har inneburit att ingen annan fått använda det för sina varor och tjänster. Något som en annan klubb haft svårt att hålla fingrarna från. 


Nu väljer alltså HIF att släppa på det registrerade varumärket med hänvisning till att man, som varumärkesexperten Nicke Salomon uttrycker det, anser sig vara större än så! Det Salomon hänvisar till är uttalandet som HIFs klubbdirektör, Mats-Ola Schulze, gjorde tidigare i veckan. Han konstaterade då att Helsingborg (med omnejd) lyft fram sina positioner, som idrottsstad, på flera område.

Söderut nappade man genast på de positiva nyheterna och under gårdagen skapades ett 30-tal nya Facebooksidor

OV spelar nästa säsong elitseriehandboll, Rögle stannade kvar i SHL, FCH tillhör toppen inom Svensk innebandy och där finns fler idrotter som fickpingis, scouting, kast med liten boll osv där Helsingborgsområdet ligger långt mycket längre fram än regionen i övrigt. Dessutom tar ju HIF klivet tillbaka till Allsvenskan kommande säsong och stärker det nya valet av ledord ytterligare!

”Med uttrycket Öresunds Nav stärker Helsingborgsområdet sin position och tydlighet av att det är ”här det händer”. Ingen annan del av Öresundsregionen har en så bred idrottslig framgång som just i och omkring Sundets Pärla”


Den nya profilen/varumärket kommer presenteras under halvtidspausen av skånederbyt mellan HIF och Trelleborg och dagen till ära har klubben letat fram den sk HIF-jokern som, tillsammans med, den förre matchspeakern, Olle Larsson kommer hålla i avtäckandet.

Vi ses på Olympia

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *