HIF representerade i U17-EM

181207 Armin Gigovic i P16-landslaget poserar för porträtt den 7 december 2018 i Stockholm. Foto: Simon Hastegård / Bildbyrån / Cop 118
När förbundskaptenen för U17-landslaget, Christofer Augustsson, presenterad Sveriges trupp till EM stod det klart att HIF blir representerad på mästerskapet
Det är på Irland som U17-EM skall avgöras under maj månad. För Sveriges del handlar det om gruppspel där Holland, Frankrike och England ingår.
Tidigare i år fick HIFs Armin Gigovic debutera i laget och nu står det också klart att han får fortsatt förtroende även i mästerskapet.
 U17-EM avgörs 3:e till 19 maj och Sverige inleder turneringen den 3:e Maj när Holland står för motståndet i Waterford
EM-slutspelet är även kval till VM. Semifinalisterna plus vinnaren i en play off-match mellan de två bästa kvartsfinalförlorarna är klara för VM, som avgörs i Brasilien.