HIF – Prespa Birlik 7-0

Första matchen på gräs och storseger. Inte mycket gick fel när HIF tog emot Div 2 laget Prespa Birlik ute i Strövelstorp på lördagen.

Prespas Muamet Asanovski och HIFs Martin Christensen och Andreas Landgren i kamp om bollen
Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN
Det skulle kunnat bli en värdemätare men vid ställningen 3-0 drabbades Prespa Birlik av en utvisning och sen rann det iväg med råge. HIF visade dock att man börja få en bra konkurrens i anfallet då Lange (2), Akpoveta, Samuel och Max Svensson alla noterades för mål. Närmast väntar generalrepetition mot Nordsjälland innan Superettan drar igång den 1 April.

HIF – Prespa Birlik  7-0 (2-0)  Träningsmatch

Målskyttar: 1-0 Oke Akpoveta (16 min) 2-0 Monday Samuel (36 min) 3-0 Anton Wede (54 min) 4-0 Jesper Lange (69 min) 5-0 Andreas Landgren (76 min) 6-0 Jesper Lange (82 min) 7-0 Max Svensson (84 min)

HIF: Pyzdrowski – Eriksson, Helstrup, Weberg,  Olsson – Wede, Landgren, Anchinioti-Jönsson, Christensen – Samuel, Akpoveta

Byte: Lange IN – Samuel UT (67) Timossi Andersson IN – Christensen UT (67) M Svensson IN – Akpoveta UT (68) Seger IN – Eriksson UT (68) N. Svensson IN – Wede UT (68)