HIF åker till Portugal

Roar var inte så nöjd efter Stockholmsmatchen. Nu vill han se bättre takter mot Norrköping.

Det blir samma destination för träningslägret som ifjol, Dunas Douradas Resort i Portugal, berättar klubben på sin  hemsida.

Roar gillade värmen i Portugal ifjol Foto: Fredrik Ymer
Roar gillade värmen i Portugal ifjol
Foto: Fredrik Ymer

Alla detaljer är ännu inte helt klara, men runt den 10 till den 20 februari lär det bli. Det blir ett bra tillfälle att slipa detaljer på inför gruppspelet i Svenska Cupen som har premiär den 1 mars, då HIF möter Ljungskile SK i Höör.

– Det blir inte som tidigare år med flera matcher i Portugal. Vi kommer att fokusera på att få truppen sammansvetsad. Eventuellt spelar vi en match där, men det är träning och teambuilding som står på schemat, säger HIF:s sportchef Jesper Jansson till HIF.se

bbl_jimmy_fors

1 kommentar

1. Låter bra att jobba med gruppdynamiken när det ändå liras träningsmatcher innan lägret & sen stundar ju Sv. Cupen…