Helstrup lämnar Arka Gdynia

150606 Helsingborgs Frederik Helstrup Jensen i matchen i allsvenskan mellan Helsingborg och tvidaberg i Helsingborg 6 juni 2015. Foto: Lennart MŒnsson / BILDBYRN / kod LM / 64773

Den förre HIF-försvararen, Frederik Helstrup, lämnar sin polska klubb, Arka Gdynia, efter tre säsonger.

I måndags vann Wisla Plock över Gornik Zabrze. Resultatet innebar att Arka Gdynia har tio poäng upp till säker mark. Detta med enbart nio poäng kvar att spela om. Med andra ord så är det andra divisionen som gäller för det gultröjade laget nästa säsong. Resultatet innebär också att den förre HIFaren, Frederik Helstrup, gjort sitt hos polackerna. Den senaste säsongen har inte riktigt varit den främsta i 27-åringens karriär och det blev bara 14, av 34, matcher.

Helstrup kom från danska Horsens sommaren 2015 och stannade drygt två säsonger i HIF. Dansken noterades för 74 matcher (2 mål) innan han, i Juli 2017, lämnade för spel i den polska ligan

Vart det nu bär av för försvararen återstår att se. Ännu är ingen ny klubbadress annonserad

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!