Helsingborg lottade mot GAIS

I Gomorron Sverige denna morgon lottades kvartsfinalerna av Svenska Cupen, Helsingborgs IF lottades mot GAIS, matchen spelas på lördag.

Efter gårdagens gruppseger stod klart att HIF vunnit sin grupp med så pass mycket målskillnad att de skulle få fördel av hemmaplan och samtidigt undvika de andra storlagen i lottningen till kvartsfinalen.

Det första laget som drogs upp ur lottningslådan var Helsingborgs IF, vilket innebär att de spelar sin match under lördagen, när nästa lapp drogs upp ur lådan kunde man utläsa att motståndet heter GAIS.

Samtliga kvartsfinalmatcher

Helsingborgs IF – GAIS

Malmö FF – IF Brommapojkarna

IF Elfsborg – BK Häcken

IFK Göteborg – IK Sirius

bbl_jimmy_fors

3 kommentarer

1. Hade jag fått välja helt fritt helst BP eller Häcken, Sirius med den form & självförtroende de har kan nog skrälla igen & GAIS är tunga att möta men vi nötte ner LSK senast, så ska säkert gå vägen igen på vår hemmaborg Olympia – ingen aning vad det kan tänkas bli för avsparkstid?