Hänt i veckan

Var inbjuden i veckan till HD´s sportsnack där det diskuterades allsvenskan, planerna och HIF. Det blev en kul och intressant pratstund med många skratt. Bland annat konstaterades det att laget saknar en naturlig målskytt. Något som kanske kan komma att ändras, om en viss lottovinnare i staden har hjärtat på rätt ställe. I alla fall har han nu 214.595.901 kronor att sätta sprätt på.

Malmö har börjat säsongen överraskande bra och tog idag serieledningen inför drygt 2700 personer. Förhoppningsvis är ordningen återställd imorgon kväll, men det är trist att behöva konstatera det tydliga publiktapp som allsvenskan genom-går för tillfället. Något måste göras och det fort.

HIF har flera tuffa hemmamatcher under vårsäsongen (Blåvitt, AIK, Malmö, Elfsborg) och det krävs bra resultat i de flesta av dessa för att hänga på i toppen. I så fall har vi en rolig höst att se fram emot. Om inte, så lär det bli oerhört svårt att nå upp till det budgeterade publiksnittet.

Inför morgondagens möte med Blåvitt konstateras att samtliga spelare är tillgängliga för spel och det är väl troligt att vi får se samma startelva som i tidigare matcher. Med full pott hittills är det positiva tongångar i HIF-lägret och det lär också behövas när man nu ställs inför en rejäl värdemätare.

AOH har varit i kontakt med förre HIF:aren Petar Puaca som nu för tiden är ledare för en Serbisk fotbollsskola. I en intervju med fourfourtwo uttalar han sig smått lyriskt om den blott 18-årige talangen Danijel Aleksic:  “Talanger som honom föds bara var 20-30:e år.”

Dessvärre ville Svedski Ronaldo inte ställa upp på en intervju med oss, men det är glädjande att se att han inte har förlorat talets gåva. Vilken ung spelare skulle inte vilja ha honom som agent ?

3 kommentarer

1. Vad har hänt med AOH? Knappt några inlägg längre, inte mkt om matcherna och inte alls samma kvalité som när ni startade. Tråkigt och hoppas ni kan komma igång igen!

2. Gällande matcherna så finns det återkommande inlägg som rapporterar i efterhand. En är ju Conny – dagen efter, men även Reflektion från tv-soffan.
    Att kvalitén skulle ha minskat sedan starten känner jag inte personligen att jag vill hålla med om. Dock är det tråkigt att höra att du känner så, men jag kan lova dig att vi gör vårt yttersta för att ständigt bli bättre.

3. Skönt att höra men lite av det du skriver som jag menar, det skrivs nästan inget om matchen INNAN matchen. Jag kommer fortsätta kika in:)