”Han satte ju inte fötterna fel många gånger de första 90 minuterna”

Foto: Bjarki Tordarson

Första matchen för året blev en klar förlust med 4-1 mot Nordsjälland. När Roar Hansen i en intervju med HIF.se skulle lyfta fram de yngre förmågorna valde han att hylla innermittfältaren Måns Ekvall.

Måns Ekvall (t.h) med Accam, Chrisse och Elias
Foto: Bjarki Tordarson

Tidigare i veckan intervjuade Allt Om HIFs medarbetare Simon Sanden den unga Måns Ekvall, idag hamnade han åter i fokus efter årets första match då tränaren Roar Hansen hyllade mittfältaren i en intervju med klubbens hemsida.

”Sett till att han spelade Division 2 fotboll förra året får jag säg Måns Ekvall, han satte ju inte fötterna fel många gånger under de första 90 minuterna”

Måns Ekvall fick förra året ta emot priset som ”Årets HIF Akademi spelare” och spås en lysande framtid som fotbollsspelare, han är född 1995 och konkurrerar i år med flera andra duktiga innermittfältare om de två startplatserna i A-laget.

bbl_jimmy_fors