Gratulera mig gärna – med två raka segrar!

I en del andra länder pratar man om ”vintermästare” när ligan tar uppehåll.  Nu är vårt HIF på god väg att bli sommarmästare. Kan laget hålla stilen de återstående fyra omgångarna  till lär HIF gå till sommaruppehåll som serieledare. Vad som sedan händer i höst beror naturligtvis till stor del på hur olika klubbar lyckas med de värvningar som lär komma under VM-uppehållet.

Trots framgångarna hittills skulle jag vilja se HIF förstärka med en måltjuv. Inget ont om dem som stått för målproduktionen hittills men det känns som om laget vore mer komplett om man hade en striker längst fram.

En riktig HIFare på plats i Barcelona
En riktig HIF'are på plats i Barcelona

Det är väldigt tätt mellan matcherna nu och jag är inte så förvånad över att det bara blev en pinne mot Gais. Dels är göteborgslaget riktigt bra i år och dels var tydligen planen i så uselt skick att den två dagar efter matchen (!) underkändes för vidare spel under vårsäsongen. Möjligen skulle man ha önskat att det beslutet kommit några dagar tidigare. Då hade publiken och TV-tittarna sannolikt fått en roligare upplevelse i måndags.

Örebro, som väntar på torsdag kväll, är också en motståndare att ha stor respekt för. Men samtidigt är det naturligtvis goda förutsättningar för en rolig match eftersom ÖSK under senare år begravt sin tidigare så ökända dödgrävarfotboll och blivit ett spelande lag. Nu tror jag att det är precis den sortens motståndare som HIF vill ha och kan lyckas bra mot.

Jag räknar därför kallt med ännu en seger och håller samtidigt tummarna för Elfsborg som förhoppningsvis kan spöa MFF på Borås Arena. Jag gillar Elfsborg som klubb och unnar dem framgångar, så länge de inte går ut över HIF.

Sedan råkar jag fylla år på söndag och då vill jag gärna ha två presenter från HIF, seger mot ÖSK på torsdag och ytterligare tre poäng mot Gefle på måndag. Det vore inte så dumt!

www.rolandnordqvist.com

8 kommentarer

1. Mkt välskrivet Roland. Får hoppas det blir en god födelsedag och att alla presenter som ska infinna sig gör det. Kan vi bara undvika att spela som vi har gjort de två senaste matcherna så tror jag på 6 poäng mot Örebro och Gefle. Heja HIF!

2. Det är nog som du säger, det är Kalle Anka som styr. För inte f-n kan det vara någon med verklighetsförankring iaf…

3. Nja, alla de tre inblandade ALLSVENSKAN lagen väljer ju hellre spel på åkern än på plastet i Borås. Då är det väl inget att gnälla över egentligen?