Första pusselbiten på plats – Rasmus Jönsson förlänger med HIF

Senaste mötet med Brage var 2019 Foto: Johan Lilja

Efter ett antal år utomlands återvände Rasmus Jönsson i somras till HIF på ett korttidskontrakt. I dag kom nyheten att Rasmus Jönsson fortsätter i klubben och att man tecknat ett fyraårskontrakt.

Rasmus Jönsson vann tre titlar med HIF innan han sommaren 2011 lämnade för tyska VfL Wolfsburg. Efter spel i tyska respektive danska högstaligan återvände han till HIF på ett korttidskontrakt i somras. Med fem mål och tre assist bidrog han under hösten till att laget vann superettan och avancerade till allsvenskan.

I går basunerade danska Fyns Amts Avis ut uppgifter om att det låg ett nytt korttidskontrakt på bordet. I dag meddelar klubben, med råge, att så inte är fallet. Istället kan man levererar en rejäl julklapp till alla supportrar då Rasmus tecknat ett nytt fyraårskontrakt med klubben.

– Det är detta jag velat hela tiden och det är skönt att det är klart. Jag skriver ett långt kontrakt med HIF för att jag absolut kan se mig själv spela i här karriären ut. Jag har aldrig brunnit för någon klubb jag spelat i som jag gör här för och det hjälper mig att prestera och höja min nivå, säger 28-åringen till klubbens hemsida

Huvudtränare Per-Ola Ljung är nöjd över att fortsätta samarbeta med Rasmus och ser fram emot den kommande säsongen.

– Rasmus har under hösten visat att den spelaren som vi visste fanns i honom fortfarande är där. Han inledde tidigt ett samarbete med vårt fysteam för att stärka och förbättra både sin och lagets säsong 2019. Med Rasmus hjärta för klubben och historia i HIF är det mycket glädjande att vi nått en överenskommelse om ett fortsatt samarbete, säger huvudtränaren till HIF.se

1 kommentar