Förra HIF-lånet klar för Allsvensk konkurrent

Tashreeq Matthews

I somras lånade HIF in Dortmunds sydafrikanska löfte Tashreeq Matthews. Något kontrakt, med Helsingborg, blev det dock inte men nu avslöjar FotbollDirekt att 18-åringen ändå återvänder till Allsvenskan

Enligt sajten skall mittfältaren nämligen vara klar för den Allsvenska nykomlingen Varbergs BoIS. Sydafrikanen tillhör tyska storklubben Dortmund men har, förutom HIF, även varit utlånad till holländska Utrechts andralag. Under sin tid i Skånes Stolthet kom den Allsvenska debuten mot Djurgården i September men mycket mer än så blev det knappt. Totalt noterades Matthews för två matcher varav ett inhopp, mot Sundsvall, blev hans sista framträdande.

Kontraktet med Varberg skall, enligt uppgift, handla om en permanent övergång och sträcka sig över två år

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!