Fokus på fasta situationer

Krafth tar plats till höger i backlinjen. Foto: Bjarki Tordarson

I morgon kväll är det dags för match mot Djurgården. En speciell match med tanke på händelserna i premiären.

Foto: Bjarki Tordarson
Krafth är tillbaka efter knäproblemen som stoppade honom förra matchen.
Foto: Bjarki Tordarson

Fokus på träningarna de senaste dagarna har legat på fasta situationer, något som HIF har varit dåliga på i år. “Visst är det så. Det är ingen hemlighet att vi är missnöjda över att vi inte gjort fler mål på de här situationerna och det är något vi vill förbättra.” säger Roar till Helsingborgs Dagblad.

Med både Jere Uronen och Darijan Bojanic i truppen som har bra precision menar Hansen att det är något man som lag måste kunna använda sig av. Men med ett stukat självförtroende har gjort att rädslan för att gå bort sig har tagit över och man har inte tagit de där extra stegen fram som behövs för att verkligen kunna hota.

Man åker till Tele2 Arena med tre raka 1-1 matcher ställs mot ett Djurgården som kommer från dubbla 2-1 förluster mot Häcken. Karl-Gunnar Björklund vet vad han vill se i morgon. “Vi måste fokusera mycket mer på vårt eget spel – att hitta våra spelvägar. Bli lite frejdliga, hitta spelpunkter framåt, komma in i djupled, se till att utnyttja mellanrummet mellan deras mittfält och backlinje, men framför allt tror jag att de nya spelarna måste få sätta sig ännu mer – att vi blir ännu tryggare i vårt spel. Det känns som att vi varit bra men inte riktigt så frejdliga och snabba i våra omställningar från defensiv till offensiv som vi vill vara. Imorgon hoppas jag att det funkar lite bättre.” säger han till HIF.se och påpekar att Djurgården är kollektivt ett väldigt  bra lag.

Matchtrupp: 2. Johansson, 5. Mårtensson, 7. Lindström, 8. Gashi, 9. Simovic, 11. Smárason, 15. Krafth, 16. Dahlberg, 18. J. Larsson, 19. Bojanic, 20.  Boateng, 21. C. Andersson, 22.  Linde, 25.  Accam, 26. P. Larsson, 28.  Uronen, 29.  Björkman, 30.  Hansson

Björn Velander BBL