Fira 1 maj med röd-blå flagga!

Förra årets tabellplacering gav inget Europaspel i år. Och säsongsinledningen har varit darrig, för att uttrycka det milt. Därför menar vi att semifinalen i cupen på Swedbank Stadion nästa torsdag, den 1 maj, är otroligt viktig för Helsingborgs IF som klubb. En vinst mot Malmö FF ger oss en finalplats som kan bli vår väg ut i Europa.

Vi måste ta den här chansen, och du behövs. Det må vara en klyscha, men det är sant. Vårt stöd betyder mycket för spelarna, inte minst på bortaplan. Och inte minst i ett derby.

Många har redan köpt biljett till bortasektionen, om du tillhör skaran som av någon märklig anledning inte gjort det, så följer här några argument för varför du förmodligen vill göra det.

• Det är semifinal i Svenska cupen – upplagt för dramatik
• Vi krigar för en Europaplats
• Vi möter Malmö FF
• Det är en helgdag, du är med största sannolikhet ledig
• Du kan välja färdsätt själv – buss, tåg, bil, cykel, eller andra alternativ
• Du får stå tillsammans med HIF-familjen och sjunga fram Di röe
• Du är med och visar vilka som är Skånes bästa supportrar
• Vi får i år gå av på Triangeln – kort promenad till Swedbank
• HIF har de senaste åren varit ett starkt cuplag
• Du vill ha en ny cupfinal i Stockholm – kanske tågresa?
• Du vill ha ett nytt guldfirande redan i vår – startar på tåget hem från Stockholm?
• Du vill vara med och vinna en titel till!
• Vi är Skånes stolthet
• HIF spelar och du är HIF-supporter!

publiken

Kärnan ordnar resa från Helsingborg. Avgång från IH 13:00 och bussarna kör direkt till arenan. Inga stopp görs på vägen och biljetter kan denna gång endast köpas på Tickster. Priset är billiga 100 kronor och medlemskap i Kärnan är ett krav.

Biljetter till våra bussar köper du här.

Biljetter till bortasektionen köper du här.

Klicka här för att komma till vår resesida

Vi hoppas att alla som läser detta tar sig ner till Malmö. Vi uppmanar även alla att visa upp sig från sin allra bästa sida. Vi vill ha ett derby fritt från oroligheter och stök och vi har goda förhoppningar om att det ska bli så! Så ta bilen, tåget eller bussen ner till Malmö den 1 maj och sjung fram HIF till en ny cupfinal!

bbl_fredrik_ymer

1 kommentar

1. Jag måste erkänna att jag hoppar tåg, buss eller bil, då jag har gångavstånd till matchen -:)