EMkollen: Tyskland- Grekland

Gäsp. Det här blir enahanda och tyskarna vinner så lätt så lätt. 4-0 är mitt tips denna gång.

HIF-kopplingarna:

Tyskland: Erik Edman spelade en kort period i Karlsruhe innan han återvände till Sverige och AIK… Därefter Heerenveen, Tottenham, Stade Rennais och Wigan innan han hittade hem till HIF igen.

Grekland: Babis Stefanidis, av Björn Hedman döpt till Stefan Babinidis (fast att bli omdöpt av Björn Hedman är inte ovanligt, Rasmus Jönsson hette Bengtsson i efternamn i en hel match 2011..) är av grekiskt ursprung och spelar för närvarande i en “grekklubb” (Akropolis i division 1) i Stockholm. Babis gjorde den mest kritiserade flytten någonsin från HIF då han på sommaren 2007 gick till Malmö FF. Övergången presenterades av Malmö FF kvällen innan HIF mötte AIK på Olympia. Då sades det att han skulle gå som Bosman efter säsongen. Detta omöjliggjordes då övergången startade stora problem för fansen och för Babis varför MFF löste ut honom i förtid. Dock spelade han inte derbyt i augusti på Malmö Stadion.

GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR ALLT OM HIF!