Det är över nu-eller?

Utslagna ur Svenska cupen, utslagna ur EL och på efterkälken i allsvenskan. Det är över nu.

Augusti var en skitmånad med HIF ögon sett, skador på allt och allting samt ett smått omänskligt program under juli och augusti som till slut tog ut sin rätt.

Henrik Larsson gjorde comeback igår-bara för att få vara med om cupfiaskot.

Tänk om han hade fått in den där kvitteringen till 2-2? Den hade säkert suttit ifall han hade haft lite mer matcher och träningar i kroppen. Jävla benknäckar bosnier!

Jag kan inte säga att HIF spelade så värst dåligt men oflyt och ett par hårresande individuella misstag sänkte HIF. Förutsätter att Oscar Berglund kallas hem till nästa säsong och utmanar Pär Hansson om platsen som förstamålvakt, något som turbotruten från Bjuv misslyckats med i år.

Sen när det gäller Henke…

Tänkte först skriva att jag var säker på att han lägger av, inget SM guld i år, inget cupguld i år samt ifall HIF skulle kvalificera sig till EL nästa år så inleds det spelet precis som i år mot benknäckargäng i Långtbortistan. Föga lockande tror jag.

Sen håller ju landslaget på att spela bort sig från VM i Sydafrika och det var väl den sista moroten för Henke.

Efter den tursamma segern mot Ungern och det vansinniga flytet på Malta börjar jag undra hur mycket matjord det ryms i Lars Lagerbäcks fickor? Media är nu eld och lågor över Sveriges möjligheter att ta sig till VM, vi är i princip favoriter till gruppsegern om jag tolkat det rätt?

De verkar glömma att allt som krävs är att Danmark besegrar Sverige på parken den 10 oktober för att det luftslott som media byggt upp ska raseras.

Men jag skulle inte vilja räkna ut Henke ändå, just för att alla förutsätter att han lägger av. Är det något Henke ogillar så är det folk (läs media) som talar om för honom vad han ska göra.

Något besked kommer inte att komma förrän framåt vårkanten, kanske efter att ha lattjat lite innebandy så återfår han suget efter fotbollen igen. Precis som igår efter ett längre skadeuppehåll såg Henke sugnare ut än någonsin på fotboll. Kanske är det ett par månaders uppehåll han behöver?

Av: Stefan Christensen