”Där finns mod i killarna som jag hoppas de kan ta fram tillsammans med stödet från vår publik”- Alexander Tengryd

190308 Assisterande tränare Alexander Tengryd under en träning med det allsvenska fotbollslaget Helsingborg den 8 mars 2019 i Palma. Foto: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / Cop 200

HIF kommer från en tuff vecka och nu är det en riktigt viktig match mot Östersund. Vi tog ett snack med Alexander Tengryd för att höra hans tankar inför matchen och betydelsen av publiken.

En tung vecka förra veckan som avslutades med 5-0-förlust mot Norrköping, hur ser du på den matchen?

En svår motståndaren på förhand som också blev en verklighet, vi skapar för lite målchanser. Defensivt får vi inte tag på bollen tillräckligt ofta, vilket gör att vi får förflytta oss i för långa perioder och det gör att vi inte orkar hålla ihop laget.

Hur har veckan varit?

Den har varit bra utifrån omständigheterna, killarna har tränat på bra och där finns mod i killarna som jag hoppas de kan ta fram tillsammans med stödet från vår publik.

Hur ser du på Östersund? Vad är deras styrkor?

Ett lurigt lag som kan ändra form match till match och i den enskilda matchen. Men generellt ett passningsorienterat lag, sen har dem kvalitet spelare i Islamovic och Hopcutt som kan avgöra matcher.

Supportrarna mobiliserar nu genom bland annat ”Allt för HIF”, hur mycket betyder detta stöd?

Det betyder mycket, vi behöver allt stöd vi kan få. Människor mår bra av stöd och positivet, så bara ge oss så mycket av den varan som möjligt!

HIF kommer till spel med följande trupp:

Matchen spelas på Olympia med start klockan 19.00. Har du ännu inte säkrat din biljett så kan du göra det här

#TackPär

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!