Conny – dagen efter: Kanske “Vokalen” i derbyt

När vi fick tag på Conny idag var han precis på väg ut till träning och därför blev det ett kortare samtal än vanligt.

Grattis till segern..

– Ja vi fortsätter traditionen, tycker att vi gör en stabil insats, bortsett “skräcken”. (Slarvet i backlinjen som ledde till ÅFF:s stolpskott).  Men direkt efter gör vi 1-0 och när vi gör tvåan tidigt i andra så känns det klart. Åtvid hade tydligen sagt att det var oerhört viktigt att de fick första målet och det verkade som om spelarna vek ner sig efter att vi gjorde 1-0.

Stoffe tvåmålskytt!

– Han är verkligen värd detta. Han sliter och kämpar och springer och springer. Kvaliteten framåt har kanske inte varit 100 men efter igår så ser man vad han kan uträtta. Man ska komma ihåg att han har problem med magen när han anstränger sig och att detta hämmar lite.

Var det därför han blev utbytt?

– Ja han brukar ha stunder under matcherna där problemet uppstår men att det lägger sig, men igår var det ihållande.

Inga skador i matchen?

– Nej inte vad vi vet i alla fall. Inget som nämndes igår på väg hem i alla fall, men vi får se hur det ser ut på träningen nu i eftermiddag, vi tränade inte i morse med tanke på att vi kom hem ganska sent från Åtvidaberg i natt.

Hur ser det ut inför tisdagens derby?

– Det är en match vi ser framemot. Borde kunna bli lapp på luckan då både vi och MFF bäddat för denna tidiga seriefinal. Det är matcher man bara måste älska som spelare och supporter.

Bouaouzan (aka Vokalen), är han aktuell till den matchen?

– Vi vill se honom i träning först, men det är inte omöjligt alls. Vi vet att han har kvaliteter, annars hade vi inte tagit hit honom, men om han är redo för truppen, ja det får träningarna utvisa. Men nu måste jag ut till träningen.

Ja, jag ska inte hindra dig, vill ju inte att AOH ska få skulden för dåliga träningar..

– Vi hörs igen på torsdag!

Jepp, med en ny segerintervju!

1. Bazookan kan vi lansera sedan, om han visar sig att vara en målkanon..

Zigzag: Inte öknamn, smeknamn!