Christoffer Andersson “Det finns nu en enorm revanschlusta i laget”

Som vanligt ställde vi HIFs assisterande tränare, Christoffer Andersson, mot väggen för att höra om läget i truppen och tankarna inför kvällens drabbning på Olympia

Förlust senast och det känns inte som att laget var riktigt med i matchen, hur har tankarna och snacket gått så här dagarna efter?

Vi var så klart besvikna efter matchen. Det är en jämn start men går snabbt och efter 1-0 och 2-0 tappar vi det. Vi ser inte ut som ett lag och vi brister i de tekniska momenten och i passningsmomenten. Det var väldigt få sekvenser där vi såg ut som vi ville men det finns nu en enorm revanschlusta i laget.

Hektiskt spelschema nu med tre matcher på en vecka, påverkar det laguttagningarna?

Ja det gör det då vi vill ha bästa möjliga lag på plan och då måste tänka på den fysiska statusen hos spelarna. Vår grundförutsättning är att vi spelar med bästa möjliga lag.

Andri Bjarnason tillhör fortfarande skaran av skadade spelare och kommer inte till spel i kvällens match
Foto: Michael Erichsen / BILDBYRÅN

Detta går ihop med min nyss ställda fråga men hur ser veckan ut för att hålla spelarna fräscha och pigga?

Vi är inne varje dag men denna vecka är det mindre fotbollsträning och mer återhämtande träning som till exempel yoga och stretching. Målet med detta är att arbeta med kroppen så att den stärks och inte bryts ner. Sedan har individen ett ansvar att äta rätt och få rätt mängd sömn. Slarvar man med detta ökar man risken för skador och detta ansvar faller tillbaka på individen och det hoppas jag alla förstår.

Hur ser du på Sundsvall som motstånd?

Det är ett spelskickligt lag som gillar att spela bakifrån och som ofta har ett högt antal passningar. Ibland tar det lite tid att nå offensiv tredjedel men det är ett tålmodigt lag. När det väl växlar tempo har de spelare som är skickliga på att sätta in bollar. Sammanfattningsvis är Sundsvall ett lag med kvalité.

HIF kommer till spel med följande trupp:

1. Tom Glover (mv)
4. Andreas Granqvist
5. Johan Persson
7. Anders Randrup
8. Mamudu Moro
9. Rasmus Jönsson
10. Alexander Farnerud
11. Adam Eriksson
14. Mohammed Abubakari
15. Max Svensson
20. Wanderson do Carmo
21. Charlie Weberg
23. Carl Thulin
25. Kalle Joelsson (mv)
26. Kundai Benyu
31. Filip Sjöberg
36. Noel Mbo
57. Markus Holgersson
69. David Boysen

Matchen spelas på Olympia med start klockan 19.00 och har du ännu inte införskaffat någon biljett så kan du göra det här.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!