Calle följer i Almeidas fotspår

Precis som man gjorde med Mattias Almeida gör man nu med Calle Thulin. Den 18-årige försvararen har tecknat ett nytt treårsavtal med HIF.

Carl Thulin kom till HIF från Svalövs BK när han var 15 år gammal och gjorde sin tävlingsdebut för klubbens A-lag i februari 2017. Under samma år han hann med ett inhopp och en start i superettan.

18-åringen, som behärskar samtliga positioner i backlinjen men också tidigare spelat på det centrala mittfältet, har nu tecknat ett treårskontrakt som gör att han, precis som Mattias Almeida, kommer att följa A-lagets träningsschema men samtidigt vara tillgänglig för spel med såväl U21- som U19-laget.

Tidigare, i år, gjorde vi en intervju med försvarslöftet och den kan du läsa här