Bosse – dagen efter

En match som betydde att guldet for sin kos, eller vad säger du Bosse.

Ja, jag får väl hålla med. Ännu en sån match i år. Nej, skämt åsido, jag ser fortfarande stora möjligheter för att vi ska kunna slåss om de ädlaste medaljerna. Dels börjar ju skadebiten se bättre ut och dels har vi ju nu, i och med dessa tidigare skador, fått igång spelare i a-laget som annars kanske inte fått den speltiden.

Skadebiten, hur ser det ut där?

Henke och Rasmus är i löpträning. Båda har gjort ett par pass nu och om inget inträffar är de högaktuella till matchen mot BP. Marcus Lantz är mer tveksamt men definitivt inte omöjligt. Utöver dessa har vi ju Bergholtz, Aziz, Ohlander och Kristian Eliassson skadade och Johan Eiswohld sakta på väg tillbaka.

Då ser det ut som att vi åtminstone får tillbaka fyra spelare till matchen mot BP, men en försvinner, May?

Nej, det är inte så. May kommer att vara tillgänglig såväl mot BP som Göteborg och turneringen börjar den 24:e och det är inte ens säkert att han behöver åka. Vi har en mycket bra dialog där.

Många hyllar Göteborg för Stiller, men missar May?

Ja Stiller har gjort det bra, men det påstås att han kommer från division II och det stämmer ju inte. Han kommer från Superettan (Qviding FIF). May, däremot, kommer ju verkligen från tvåan och ja, han kan bli mycket bra med tiden. Liksom Surprise. Surprise är ju inte klar för allsvenskt spel, än. Men han har stor potential.

Santos börjar leverera..

Ja, men än har målen kostat miljoner. Han är ju en duktig spelare och hade ÖIS haft honom och Allbäck hela under året hade de klarat sig kvar. Vilket jag faktiskt tror att de fortfarande har en god möjlighet att göra, även om de mött i stort sett alla bottenkonkurrenter i dubbla möten nu. Matchen mot Halmstad är mycket viktig för dem.

Ja, många tränare hänger löst, bland andra Rolle i MFF verkar det som..

Ja, det är visst stor oro i MFF. Rolle hänger löst och många verkar tydligen för att man ska göra sig av med Madsen. Sedan sitter inte Borg säkert heller vad jag kan förstå.

Borg uttalade ju sig mycket kryptiskt (reds anm; Hade JJ gjort samma uttalande hade Fredin fått ha polisbevakning) när frågan om Rolles vara eller icke vara kom upp. Han sa “..det får ni fråga styrelsen om, det ligger inte på mitt bord längre”.

Det låter lite konstigt. Dels är väl i och för sig alltid tränarfrågan en styrelsesak men jag vet ju inte hur det är i MFF. Det som kanske inte kommit fram så mycket är att det verkar gnys även i Halmstad och en del  tränare har försvunnit även om de är kvar i organisationen. (Janne Carlsson ÖIS, Axén GAIS tex). En liten nyhet i idrottssverige.

Med det var Bosse framme vid sin destination hos fotbollsgymnasiet i Hässleholm och vi fick avsluta samtalet. Vi kommer att bevaka rehaben för Rasmus, Henke och Marcusarna så håll ögonen öppna.

4 kommentarer

1. Fan, jag bara älskar ert “Bosse – dagen efter”. Ser fram emot “Bosse – säsongen efter”, kräver minst 5 sidor. Sedan vill jag framföra en stor eloge till alla skribenter på AOH. Man tackar. Ett bidrag kommer imorgon!!! Keep up the good work.

2. Hmm…såg det nu, det där med “ett bidrag kommer imorgon”. Hur gör ni? Skramlar ni fortfarande pengar? Kanske ni bör köra en “drive – för tätare bevakning av HIF inför och under slutspurten” kampanj.