Boateng lämnar Galaxy

Ema Boateng tillhör numera New England Revolution Foto: Björn Wijk

Han är supportrarnas favorit och har tillhört klubben i nästan fyra säsonger. Nu står det dock klart att Ema Boatengs tid i LA Galaxy är över

108 matcher, nio mål och 13 assist. Där har ni den 25-åriga mittfältarens facit under sin tid i Los Angeles dit han anlände, från HIF, redan 2016

Transferfönstrets stängning närmar sig och Zlatans LA Galaxy behöver få loss pengar för att kunna slutföra värvningen av den argentinska mittfältaren Cristian Pavon. Då det alltid funnits ett stort intresse för Boateng blev det han som sattes ut till försäljning och flera intressenter dök upp.

DC United, från Washington, drog det längsta strået och där blir han bla klubbkamrat med Wayne Rooney under resten av säsongen. Klubben uppges även vara på jakt efter Arsenals Mesut Özil. DC United ligger på en fjärdeplats i den Östra Konferensen vilket innebär att man bör nå en slutspelsplats.

I Galaxy hittar vi även den förre HIF-försvararen, Jörgen Skjelvik, men även han uppges vara på väg bort från klubben. I hans fall handlar det om en ev återkomst till Allsvenskan där Hammarby sägs vara redo att hämta hem norrmannen.

Ema Boateng spelade i HIF under 2013-2015 och noterades för 37 matcher/4 mål