Bildextra! HIF – DIF

Premiärnerverna fanns, atmosfären var elektrisk, stämningen var total, kameran var laddad och minneskorten väntade på att fyllas med underbara fotbollsfestbilder.

HIF-vännerna ger HIF en check på välbehövliga 200.000 kr. Barnfamiljerna väller in och kärleken är i luften. Massa lägen, tryck i anfallen. Bra spel och en hel del hörnor också. Vänta nu, 1-0 till Djurgården!? FAAAAN! Insläppt mål i början, IGEN!? Kom igen HIF. Kämparglöden fanns där. HIF har vänt 0-1 till vinst några gånger på sistone så det ska de nog klara av igen. Plötsligt får Accam bollen, skottet kommer! MÅÅÅÅL!! DIF har norra ståplats och även norra delen av västra. Accam springer dit för att fira. Typiskt Accam, din lilla spjuver.

Det är match igen. Kom igen grabbar! Nu vänder vi detta! Spelet ser bra ut. Svensson sliter som en varg, Santos springer på alla bollar som kommer hans väg, Lindströms finter går hem och Loret är stabil som vanligt. Plötsligt är där en man för mycket på plan. Spelet stoppas. Han har inte en HIF tröja på sig. Han verkar ha något att säga till supportrarna som står på 37an. Säkerhetsvakterna brottar tillslut ner honom och förhoppningarna om fortsatt spel stärks. Domare Hansson blåser i pipan och beordrar samtliga spelare och tränare att lämna planen omedelbums. Förhoppningarna om fortsatt spel mynnar ut i en besvikelse.

Fortfarande är det fler på plan än det borde. Sen är resten historia. Just där slutar mitt bildflöde. Detta är otroligt tråkigt. Vad som hänt och varför, lägger jag mig inte i. Det enda jag vet är att laget jag älskar inte kan spela klart sin match. Scenerna spelas upp i huvudet hela kvällen. Olympia känns nu besudlat och svartmålat. Mitt Olympia. Ditt Olympia. Detta ska inte hända på vårt Olympia. Detta ska inte hända inom svensk fotboll. Detta ska inte hända!
Vi måste skaka av oss detta och ladda inför nästa match. Olympia ska målas rött och blått, inte svart.

Foto: Bjarki Tordarson
Försöker Christoffer sig på en brassespark likt den ifjol? Nej, han blir knuffad.
Foto: Bjarki Tordarson
David Accam gör mål, igen!
Foto: Bjarki Tordarson
Emil fokuserar på att vinna tillbaka bollen.
Foto: Bjarki Tordarson
Emil och Mattias vinner boll.
David Svensson

Fler bilder från FOTBOLLEN som ägde rum hittar ni HÄR.

Bjarki Tordarson BBL

1 kommentar

1. Det är precis fotbollen man vill kunna fokusera på men ännu känns det fortfarande som helgens händelser inte lämnat en – och det ska väl inte egentligen göra det helt & hållet utan finnas i bakhuvudet som en varningsklocka för alla hur fel det kan gå…
    Men till söndag bör lusten att se fotboll ha kommit tillbaka -:)