Bakom Kulisserna

Sitter i köket med en kopp java i min hand och går igenom bilderna från fotograferingen ikväll. Ett leende sprider sig  på läpparna och är faktiskt ganska smått euphorisk!

Detta var en upplevelse, något annorlunda, vad man är van vid. I vanliga fall så laddar man hemma innan match kolla igenom startelvan och barnen bråkar om vem som ska ha HIF halsduken eller HIF kepsen och sen iväg för att se Skånes Stolthet. Upp till sektion 35, och få njuta i 90 minuter!

I dag var det dags att packa ner kameraväskan för att bege sig till HIF och gå in ”bakvägen”. Träffade upp kollegorna och vidare in i Olympias innanmäte för att få ackrediteringskortet och ”den lilla stolen”. Ut på plan där man möttes av ett hav av människor, lyrisk publik, glada supportrar, publikvärdar, andra fotografer och fotbollsspelare.
Tar min lilla stol och hittar mig en plats och fattar kameran och trycker av. Vilken känsla, vilket tryck och vilken upplevelse. Att komma nära spelarna och fånga deras bästa ögonblick på plan och höra skön sång från 37:an och samtalen mellan spelarna.

Visst är det härligt att få sitta och njuta på sin plats på sektion 35 men det går ändå inte att jämföra att få befinna sig enda framme vid sidlinjen på världens vackraste arena.

Tänk – jag tyckte detta vara ett enda stort WoW! Då undrar jag hur det känns för våra HIF-spelare?!
Att få komma ut till en nästan fylld arena, Sveriges vackraste gräsplan och ett underbart jubel från supportrar och publik. Att få göra det man älskar och få höra sitt namn sjungas av 37:an! Måste vara en fantastisk upplevelse!!

Att hemmalaget vinner med 3-0 idag gör inte saken sämre. Och vilka vackra mål. Chrisses sista mål måste ju bara vara en aspirant på Årets läckraste Mål!

Idag är jag en stolt Helsingborgare, en stolt HIF:are och väldigt glad att jag få göra det jag älskar!

Klick Klick…

Foto Samone Falkman