AOH tippar Allsvenskan – Plats 3

Plats 3 AIK

Fjolårsplacering: 3:a

Nyförvärv: Haukur Hauksson (KR Reykjavik), Alessandro Silva Pereira (AFC United), Dickson Etuhu (Klubblös), Johan Blomberg (Halmstads BK), Mohamed Bangura (Klubblös)

Förluster: Martin Lorentzson (Åtvidabergs FF), Alexander Milosevic (Besiktas), Edward Owusu (Akropolis IF), Celso Borges (Deportivo de la Coruna), Ibrahim Moro (Kairat), Lalawele Atakora (Helsingborgs IF), Nicklas Maripuu (IK Sirius), Kwame Karikari (Halmstads BK), Kennedy Igboananike (Chicago Fire)

AOH kommenterar:

AIK är alltid med i toppen, eller nästan i alla fall, slutade trea förra året och lär vara med och slåss om europaplatserna i år också. Haft en stor omsättning av spelare och frågan är om det påverkar starten av säsongen. Ett spännande nyförvärv är Johan Blomberg, hämtad från Halmstads BK.

Caroline Marklund (supporter till AIK)

Caroline Marklund med kaffemuggen.

Hur har det gått för ditt lag under försäsongen?

Jag tycker att det har gått bra under försäsongen, fram tills derbyt mot Bajen i Svenska Cupen. Efter deras straffmål försvann all motivation och kämparglöd.

Vem har imponerat mest och vem kan överraska?

Jag tycker att Sauli (Väisänen, reds anm.) har gått från en ostabil spelare till att i derbyt helt klart förtjäna att bli matchen spelare. Jag hoppas och tror att Panos (Dimitraidis, reds anm.) kommer tillbaka lika stark som innan hans skada förra säsongen

Hur ser du på ditt lags chanser i årets Allsvenska?

Jag tror tyvärr att Malmö kommer att ha en sjukt starkt lag även i år. Hoppas på guld, men om man skall vara realistisk så tror jag inte det. Kanske andra eller tredje plats.

Vad tror du om HIFs chanser?

Jag tror att med Henke i spetsen och ny arena har de goda förutsättningar. Dock har de en väldigt lång väg tillbaka. Men tror de kan komma på den övre halvan i allsvenskan.

Hur ser du på att AOH har tippat ditt lag på plats 3?

Det är väl en ganska trolig spådom. Vi är tyvärr inte så stabila ännu, utan kan få svåra matcher mot sämre lag.

Imorgon presenterar vi Plats 2 och när det bara återstår två lag att placera undrar ni väl om det blir ett lag som spelar söderut eller på en plastplan?

bbl_jimmy_fors