AOH tippar allsvenskan plats 14

AlltOmHIF tippar allsvenskan

Plats 14: Gefle IF

Föregående års placering: 14

Nyförvärv: Jacob Ericsson (Örgryte IS), Martin Rauschenberg (UMF Stjarnan)

Förluster: Simon Lundevall (IF Elfsborg), Marcus Hansson (Tromsø IL), Olof Mård (Sandvikens IF), Sive Pekezela (klubb ej klar)

AOH kommenterar:

Gefle är den lilla klubben med de små medlen som alltid är tippade i botten men också alltid klarar sig kvar. Inför förra säsongen tappade de tränaren Pelle Olsson och många experter trodde att det skulle vara slutet på deras allsvenska resa. De krigade sig dock till ett nytt allsvenskt kontrakt efter vinster i båda kvalmatcherna mot Ljungskile. Årets säsong tror vi kommer bli något liknande för Gefle, men även om de som vanligt är tippade i botten brukar de överraska och klara sig kvar. Vi får se om så blir fallet även i år!

Dardan Mustafa (anfallare i Gefle):

dardan
Dardan Mustafa

Hur har det gått för ditt lag under försäsongen?

Det har gått bra i början där vi vann två matcher i svenska cupen och spelade bra. Sen gick det lite sådär i de två senaste matcherna. Men det ser bra ut inför premiären.

Vem har imponerat mest och vem kan överraska?

Johan Bertilsson har imponerat och tror kan överraska i allsvenskan. Bra poängspelare.
Hur ser du på ditt lags chanser i årets Allsvenska?
Allsvenskan är en svår serie. Men jag är säker på att vi gör ett bättre år än förra. Nu får vi också en ny arena vilket ska bli kul.
Vad tror du om HIFs chanser?
Lite svårt med HIF , ny tränare, några nya spelare. Men däremot har de värvat in bra. Bland annat Ajdarevic en bra spelare. Men det går nog bättre för dem i år än förra tror jag.
Hur ser du på att AOH har tippat ditt lag på plats 14?
Gefle är ju alltid tippad att åka ur vilket inte överraskar mig att ni har sagt så. Men det är bara en tändvätska för oss spelare att motbevisa.
Vi tackar Dardan och önskar honom och Gefle lycka till i årets allsvenska. Imorgon kommer vi att presentera placering 13.

Albin.evertsson.BBL