AOH tippar Allsvenskan plats 11

AlltOmHIF tippar allsvenskan

Plats 11 – IFK Norrköping
Fjolårsplacering: 12:a

Nyförvärv: Daniel Sjölund (Åtvidabergs FF), Nicklas Bärkroth (Brommapojkarna), Joel Enarsson (Mjällby AIF)

Förluster: James Frempong (Klubblös), Lars Krogh Gerson (GIF Sundsvall)

AOH kommenterar:

Ett lag som klarade sig kvar med nöd och näppe, nästintill, förra året och även om man fått in nyförvärv likt Niklas Bärkroth, som var aktuell för HIF i höstas, känns man inte som mycket bättre än under fjolåret. Tror de kommer att få det tufft och får infinna sig i en ny bottenstrid, även om det snackas om “nysatsning” på Nya Parken – överraskar Janne Andersson ingen.

Edon Silka (ung supporter till IFK Norrköping)

Edon Silka, ung supporter till IFK Norrköping

Hur har det gått för ditt lag under försäsongen?

Det har gått bra för oss under försäsongen. Det känns som att vi har kommit igång spelmässigt ännu bättre än om man jämför med förra årets försäsong. Trots förluster i en del matcher har man kunnat se tendenser på fina aktioner och bra spel. Mot Norrby presterade vi nog på en fantastiskt hög nivå som håller toppklass i Allsvenskan. Med andra ord har försäsongen varit lyckad trots förlust i någon match.

Vem har imponerat mest och vem kan överraska?

Den som imponerat mest är utan tvekan nyförvärvet Niklas Bärkroth som anslutit från Brommapojkarna. Niklas har visat prov på fantastisk bollbehandling där han kombinerar speed och teknik på ett sätt som bara ett fåtal spelare i Allsvenskan kan. Han har även en väldigt fin bollkänsla och blick för spelet.

Överraskningen är utan tvekan den unge P19-landslagsspelaren Filip Dagerståhl, Filip är en komplett spelare med ett vansinnigt bra huvudspel och bra fötter för att vara mittback. Han står sällan fel i försvarsspelet och läser spelet som om att han har spelat europeisk toppfotboll i flera år. Det visade han inte minst när han var planens gigant i träningsmatchen mot Åtvidaberg.

Hur ser du på ditt lags chanser i årets Allsvenska?

IFK är årets underdogs och våra spelare är väldigt sugna på ett revanschår med tanke på det föregångna året när allt gick åt skogen. Jag har snackat med några spelare och alla har sagt att detta år kommer bli speciellt då en nysatsning tar fart.

Hur ser du på att AOH har tippat ditt lag på plats 11?

Haha, de kommer att få äta upp sina ord efter säsongen.

Imorgon presenterar vi Plats 10 och undrar hur chanserna ser ut för en av nykomlingarna i serien och hur de ser på att vara trea i sin stad.

bbl_jimmy_fors