AOH tippar Allsvenskan – Omg. 14

I eftermiddag drar omgång 14 igång. Allsvenskan rullar på genom sommarvärmen. Är det för varmt för att tänka på hur det ska gå? Bara lugn, Simon Sandén och Björn Velander berättar hur omgången slutar.

AOH Tippar (2)

Mer speltips: Vi samarbetar med Spelbloggare.se. Där hittar ni mängder av speltips och rekar varje dag.

1) Mjällby AIF – Falkenbergs FF

Simon: Henke och gänget fick en poäng senast och nu blir det tre på Strandvallen.

Slutresultat:  1-2

Björn: Det blev oavgjort för Henkes Falkenberg senast när det var derby mot Halmstad men mot Mjällby blir det svårare och hemmalaget tar poängen.

Slutresultat:  2-1

2) AIK – Kalmar FF

Simon: Kalmar ligger tvåa i tabellen och AIK precis bakom med en poäng mindre. En tuff match men en match där AIK går om Kalmar i tabellen.

Slutresultat: 1-0

Björn: Kalmar har gått bra under Eklunds regi men AIK borta blir för svårt.

3) Malmö FF – Åtvidabergs FF

Simon: Nej tack.

Slutresultat: 2-0

Björn: Malmö fick bara oavgjort senast mot BP men man studsar tillbaka och Åtvid får ännu en 3-0 förlust på kontot.

Slutresultat: 3-0

4) Helsingborgs IF – Gefle IF

Simon: Efter det som hände i Göteborg behöver HIF verkligen vinna den här matchen. Hur man vinner spelar ingen roll, bara man vinner.

Slutresultat: 2-1

Björn: Det kommer krävas blod och svett men förhoppningsvis slipper vi tårar när HIF vinner igen.

Slutresultat:  2-1

5) IF Elfsborg – IF Brommapojkarna

Simon: Två platslag, två mål, två utdelade poäng.

Slutresultat: 1-1

Björn: Elfsborg klarar det Malmö misslyckades med. Man vinner mot BP

Slutresultat:  2-0

6) Halmstads BK – IFK Göteborg

Simon: Efter IFKs kross av HIF spelar man med ett enormt självförtroende och det ger resultat.

Slutresultat: 0-3

Björn: Halmstad gnetade till sig en poäng mot Falkenberg, men vad gör det när Göteborg med medvind kommer på besök?

Slutresultat: 1-3

7) BK Häcken – Örebro SK

Simon: Örebro spelade lika mot Norrköping i förra omgången men nu förlorar man mot Häcken som förra omgången förlorade mot Gefle.

Slutresultat: 2-0

Björn: Häcken tar emot Örebro men något gästvänlighet visar man inte när man inte ger bort några poäng.

8) IFK Norrköping – Djurgårdens IF

Simon: Även här är det två plastlag, två mål och totalt två poäng som delas ut.

Slutresultat: 1-1

Björn: Det skiljer två poäng innan match och det kommer det göra efter matchen också.

Slutresultat: 2-2

bbl_simon_sanden