AOH tippar allsvenskan

Snart är det dags för premiären för HIF och nu har alla åtta skribenter på AOH fått sina tabelltips publicerade. Utifrån dessa har vi fått fram en tabell som räknats fram med hjälp av placeringspoäng. Ett lag som placerats på sjunde plats för sju poäng, ett lag som placerats som 13:e har fått 13 poäng. Ju lägre totalpoäng desto högre i sammanställningen.

Så här slutade “genomsnittstabellen”.

1. HELSINGBORGS IF             11 poäng

2. Malmö FF                                     21

3. IF Elfsborg                                  25

4. Örebro SK                                    40

4. IFK Göteborg                             40

6. Kalmar FF                                    60

7. BK Häcken                                  65

8. Trelleborgs FF                          69

9. Mjällby AIF                               71

10. AIK                                             73

11. Djurgårdens IF                      86

12. Syrianska                                 98

13. Halmstads BK                         100

14. IFK Norrköping                    103

14. Gais                                            103

16. Gefle IF                                    123

Liten sammanfattning: Att Gefle är ett lag som åker ur står klart om man ska tro tipsen från våra skribenter. Sex stycken tippar en 16:e plats och bara en tror att de klarar sig kvar genom en 12:e plats, alltså inte ens kval.

Att HIF är favorit till serieseger står också klar, kan bero på för vilken sida vi skriver(?). Men tre andra klubbar tippades också som seriesegrare. MFF, Elfsborg och IFK Göteborg.

Mest avvikande tips är Leifs Gaisplacering (5).

Bland de som tippas åka ur  återfinns Gefle, Norrköping, Halmstad, Gais, Djurgården.

2 kommentarer

1. Jasså, bara Leif som tror att GAIS får rätt på spelet och lyckas kombinera Alvaro, Razak och Wanderson? Eller ni kanske tippade innan de två sistnämnda blev klara?

2. Två tippare har tippat efter att dessa blev klara. En valde att tippa dem lågt ändå och jag hade nog faktiskt haft dem högt även utan dessa två. Anledningen är att något lag brukar ju överraska…