Anfallaren väljer Island framför HIF

Efter ett drömmål, i träningsmatchen mot Fremad Amager, och positiva vibbar på träningarna så var det många som hoppades få se Lasse Rise i den röda tröjan framöver…

31-åringen, som har haft en del skadebekymmer, har fått dåligt med speltid i Lyngby och har visat upp sig för en del olika klubbar den senaste tiden.

Det är Keflavik som blir ny klubbadress för Lasse Rise Foto:Keflavik IF

Rise, som enligt den förre HIF-tränaren Åge Hareide, hade varit en fin förstärkning i Superettan har nu valt klubb för sin framtida karriär. Tyvärr blev det inte HIF utan danskens resa går nu vidare på Island där han skrivit på för Keflavik IF.

Därmed får Jesper Lange, Oke Akpoveta och ungdomarna Alex Timossi Andersson och Moustafa Zeidan fortsatt förtroende i kampen om de två platserna på topp. Under försäsongen spelade även Monday Samuel anfallare men han verkar numera stå långt ifrån en plats i startelvan. Även, den mer rutinerade, Micke Dahlberg förväntas ge sig in i leken senare i höst.