Anders Randrup förlänger kontraktet med HIF

190309 Helsingborgs Anders Randrup under träningsmatchen i fotboll mellan Helsingborg och Moutier den 9 mars 2019 i Palma. Foto: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / Cop 200

Under eftermiddagen kom nyheten från att HIF att vår danske högerback Anders Randrup valt att utnyttja den ettåriga option som finns i hans kontrakt. Detta innebär att HIF får nyttja Randrups tjänster över 2020.

Herlev-sonen Randrup skrev i december 2017 på för HIF. Under förra säsongen blev det mycket spel för dansken på högerbacksplatsen i superettan och han var en bidragande orsak till att klubben återigen kunde kalla sig för en allsvensk klubb.

Randrup har sedan tidigare allsvensk erfarenhet då han representerat Elfsborg, han har även förflutet i Bröndby, Horsens, och Vestsjälland. Förutom detta har Anders erfarenhet av danska U-landslag och han har även gjort en vänskapsmatch för A-landslaget, detta i en vänskapsmatch mot Tjeckien.

Under årets allsvenska har Anders noterats för sju stycken framträdande.

Vi passar även på att säga grattis till Anders och hans respektive för tillökningen i familjen

Foto: Bildbyrån